regen en modder - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van stella dam-horowitz - WaarBenJij.nu regen en modder - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van stella dam-horowitz - WaarBenJij.nu

regen en modder

Door: stella

Blijf op de hoogte en volg stella

02 November 2010 | Nederland, Amsterdam

ten eerste moet ik zeggen dat dit pas het tweede verslag is van mijn huidige reis. ik weet niet hoe ik het moet veranderen en eigenlijk ben ik er ook te lui voor. het zijn dus allemaal oude foto's. nu zijn er veel (24) nieuwe kinderen en ik ben tot nu toe vnl met hen bezig geweest. ik heb het afgelopen 3 dagen zo druk gehad dat ik het gevoel heb dat ik hier al eeuwen ben. 2 volle dagen les gegeven, iets wat voor mij niet vanzelfsprekend gaat. met 18 kinderen naar de tandarts geweest en dat betekent veel wachten. dat is iets wat ik hier al eerder leerde, rustig blijven, het komt heus wel, maar de kinderen zijn juist wel ongeduldig. zij manen mij steeds om te bellen of b.v. de tandarts er al aankomt of dat de riksha-taxi al komt. hoe zit dat dan, zouden zij veranderen als zij volwassen worden? het eerste weekend was nogal hectisch. oud leerlingen die aan de school verbonden zouden blijven gingen weg, maar later kwam alles toch nog goed en gingen aleen zij weg waarvan het ook oorspronkelijk de bedoeling was geweest. de sfeer was erg geladen, maar na het goede nieuws juist weer heel goed. ik ben alweer aan vacantie toe en ga morgen met 2 andere vrijwilligsters (geen 3 dus) op vacantie naar mammalapuram (waar ik al eerder met maureen was) altijd leuk om een paar dagen heen te gaan. de wegen zijn in de buurt van de school vreselijk, de riksha moet er echt zigzaggend doorheen rijden en dan moet je je stevig vast houden. her verwondert mij dat er nog niet een is gekapseisd, maar zij kunnen heel goed rijden. het gaat dus heel goed met mij. ik heb naar mijn wens lekker veel te doen. bedankt voor alle reacties.

  • 02 November 2010 - 16:49

    Loes Moen:

    Stella, in Nederland ook regen en veel bladeren op de grond, ook heel glibberig. Echt herfst.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Tot het volgende verslag.
    Groet van Loes.

  • 02 November 2010 - 20:12

    Maureen:

    Hai stella, Leuk om weer van je te horen.Wel vervelend dat het zo modderig is.
    Veel plezier in Mammalapuram. liefs, Maureen

  • 02 November 2010 - 20:12

    Maureen:

    Hai stella, Leuk om weer van je te horen.Wel vervelend dat het zo modderig is.
    Veel plezier in Mammalapuram. liefs, Maureen

  • 02 November 2010 - 22:03

    Bert Steinmetz:

    Dag Stella,

    Het moet je veel voldoening geven om je zo voor je medemens te kunnen inzetten. Succes,

    Bert

  • 03 November 2010 - 13:20

    Zhe:

    hoi lijkt me moeilijk om de hele tijd te wachten mett die kinderen bij de tandarts en met mij is alles goed,
    laters

  • 03 November 2010 - 13:22

    Roeland:

    Ik ben blij dat het goed gaat met jou.Het is kennelijk een natte tijd in India.Is het nog dezelfde tandarts dan de vorige keer? Met 18 kinderen hoe hou je dat bij? je voelt je vast niet overbdig. Liefs van Roeland en Mies.

  • 03 November 2010 - 18:52

    Wil Houtepen:

    Stella,
    leuk je verslagen te lezen. Wij gaan vrijdag a.s. naar Noord-India, we zullen elkaar dus niet zien,jammer!!!
    Groetjes, Wil

  • 03 November 2010 - 20:16

    Margot:

    Nou mijn reis naar amsterdam vandaag was ook een soort India ervaring met veel wachten en overstappen en vertraging en mensen ontmoeten, heel leuk en nu weer blij om thuis te zijn, fijn dat het goed gaat

  • 04 November 2010 - 11:14

    Riet Uhenbeck:

    Stoer hoor, deze hernieuwde actie! Ik doe het je niet na, maar kan na enkele India-reizen wel de sfeer proeven. Geniet ervan en pas goed op jezelf

  • 04 November 2010 - 16:07

    Annelies:

    hoi Stella,ik heb nu drie verslagen tegelijk gelezen, want bij mij waren ze allemaal in de anti-spam map terecht gekomen. Je hebt je handen behoorlijk vol, met uren lang lesgeven en al wachtend bij de tandarts de kinderen rustig houden. Alle goede wensen voor een fijne vakantie. Hier stormt het.

  • 05 November 2010 - 18:45

    Aafke:

    Wat doe je het weer geweldig Stella, leuk om telezen dat het goed gaat en je zoveel te doen hebt.En nog even een paar vakantiedagen ook. Geniet ze!! Lekker gejazzt vanmorgen en koffie met de vriendinnen gedronken.het ga je goed! liefs Aaf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

stella

evenals 2 jaar geleden ga ik vrijwilligerswerk doen op de Kattaikkuttu Youth Theatre School in het dorpje Punjarasantankal, vlak bij Kanchipuram. ik ben nu wat wijzer en maak van te voren al deze website aan. ik ben al een beetje aan het pakken en sta alsmaar op de weegschaal om niet boven het toegestane gewicht te komen.

Actief sinds 28 Aug. 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 20474

Voorgaande reizen:

18 September 2008 - 05 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: