india - Reisverslag uit New Delhi, India van stella dam-horowitz - WaarBenJij.nu india - Reisverslag uit New Delhi, India van stella dam-horowitz - WaarBenJij.nu

india

Door: stella

Blijf op de hoogte en volg stella

10 Oktober 2008 | India, New Delhi

op de fiets naar kanchipuram zat ik te denken waarom ik me zo vrj voel in dit kleine plekje india. heerlijk fietsend raakte mijn sjawl in de kettingkast en had ik bijna een ongeluk, dus niet mijmeren op de fiets! gelukkig waren er een paar aardige mannen die me hielpen de sjawl los te makn. deze zal ik nu maar korter maken. en dat alles in de brandende zon. maar even terug komend op de vrije gevoel. ik voel hier geen regels. ze zijn er natuurlijk wel en heel veel, maar het is net of dat voor mij niet geldt. b.v. zonder gordel in de auto, met 4 mensen op de motorbike. bellen met je mobiel waar je maar wilt. natuurlijk moet je geen aanstoot geven en ik probeer dat niet te doen. afgelopen tijd stond in het teken van de tandarts. iedere avond van ongeveer 5 tot 8 zit ik met 6 kinderen bij de tandarts. daarom had ik geen tijd eerder te mailen. vandaag ben ik speciaal vroeg weggegaan om om 5 uur weer terug te zijn. ik ben wel heel tevreden over de tandarts behandeling. gisteren was ik naar de oorarts die ook chirurg is. dat was een vruchtbaar bezoek. 7 oren met een klomp oorsmeer en een ontstoken teen met ingegroeide nagel. gelukkig kon de chirurg instemmen met de door mij ingezette therapie (warme zeepbaden, verbinden met betadine, antibiotica. nu maar hopen dat we een wigexcisie kunnen voorkomen. verder geef ik iedere klas een uur per week health-les, wat dat ook zijn mag. ze vinden het leuk. een extra attractie is dat (mimo) meehelpt. de kinderen zijn allemaal dol op haar. dus heeft ze besloten ook tot 5 december te blijven en met ons mee terug te reizen. heel veel dank voor jullie reacties. nu ik hier ben lijkt de tijd lang, maar ik weet dat als ik weer in nederland ben alles gewoon weer doorgaat en dat lijkt me ook weer fijn. ik ga nu proberen foto's te plaatsen. wie weet lukt het. jullie weten ingangsnummer india is 0091 ( had ik fout) een smesje vind ik gezellig, maar hoeft echt niet. jullie zien ten opzichte van vorige keer heb ik niet veel nieuws te vertellen. tot volgende keer.

  • 10 Oktober 2008 - 09:10

    Riet Uhlenbeck:

    wat fijn dat je het alweer zo naar je zin hebt. het lijkt of je gewoon de draad weer hebt opgepakt
    heerlijk die tropische warmte; hier hebben we gelukkig nog wat nazomer-dagen.
    wat een prachtige "king"
    geniet maar fijn en ondertussen maak je je ook nog zeer nuttig.

  • 10 Oktober 2008 - 09:23

    Maureen:

    hay stella, wat leuk dat ank mee les geeft! gezellig ook dat ze met jullie terug komt!
    jee, ik vind je maar moedig, ik heb die weg naar de ""stad"" gezien! dood eng! Pas wel op hoor!ben benieuwd of je steeds e-mailed van uit internetcafee waar wij samen ook naar toe gingen. hier is het vandaag prachtig weer! ik ga zo werken en vanavond uit eten! heel veel plezier en geniet, maar pas op je zelfje! liefs, maureen

  • 10 Oktober 2008 - 14:19

    Elly Bouwens:

    Lieve Stella,

    Een klein beetje laat, maar toch nog gefeliciteerd met je verjaardag. Wat goed dat Ank het naar haar zin heeft en nog tot 5 december kan blijven. Zo te lezen heb je weer een druk programma met de kids. Wat een mooie foto van 'the King'. Doe vele lieve groeten Ank.
    Elly

    P.S. Misschien moet je de shawls 2x om de nek doen. Want een ongelukje is vlug gebeurd.

  • 11 Oktober 2008 - 15:42

    Lida Zimmerman:

    Lieve Stella
    Ik herken je gevoel van vrijheid!Ik had het hier op de slufter, uitwaaien op Texel... Liefs lida

  • 11 Oktober 2008 - 19:43

    Ans Van Der Horst:

    stella, je bent heel nuttig bezig daar in india.geweldig hoor.
    liefs, ans

  • 11 Oktober 2008 - 20:32

    Katjah:

    Hi schat! Eindelijk weer kan ik emailen. Heb twee weken verbouwingen gehad. (En geen computer dus)..Spannend h`e? Wat ben je weer stoer bezig! Ze zullen wel blij met je zijn! Ik mail je maandag als ik weer thuis ben oke? Bye xxxxx K

  • 12 Oktober 2008 - 12:05

    Dorothé:

    Hoi Stella,

    Net terug uit Locarno vind ik 3 berichten van je uit India,wat gezellig.Wat doe je toch weer geweldig je best,je zadelt mij met een schuldcomplex op (nee hoor,grapje).Zul je wel oppassen met fietsen ed?En nog gefeliciteerd met je verjaardag,we waren toen op vacantie.Je begrijpt:met Rob gaat het gelukkig weer heel goed,bijna weer als voor de val.Blijf genieten van alles daar,groetjes,

    Dorothé

  • 12 Oktober 2008 - 12:58

    Roeland:

    lieve Stella,
    je hebt de draad zo te horen weer gewoon opgepakt in India Het is net of je er nooit bent weggeweest, is de tandarts ook nog dezelfde? zo'n gevoel van vrijheid lijkt mij ook wel wat. Liefs van roeland en mies

  • 13 Oktober 2008 - 10:43

    Marianne Sopers:

    Hoi Stella,
    Net terug van een heerlijk weekendje Parijs met Alliance Francaise vriedinnen lees ik jouw enthousiaste bericht. Fijn dat je je weer zo thuis voelt en hachelijke avonturen toch goed overleeft. Het is goed te lezen dat het Ank zo goed bevalt doe haar in ieder geval veel groeten. Succes met alles, liefs Marianne

  • 13 Oktober 2008 - 19:25

    Annelies:

    Hallo Stella, met jouw begeleiding kunnen de kinderen hopelijk weer een mooie lach vertonen, als ze klaar zijn bij de tandarts. Vinden ze dat bezoekje niet een beetje eng? Maar gelukkig zijn ze steeds met z'n zessen.
    Geniet van het vrije gevoel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

stella

evenals 2 jaar geleden ga ik vrijwilligerswerk doen op de Kattaikkuttu Youth Theatre School in het dorpje Punjarasantankal, vlak bij Kanchipuram. ik ben nu wat wijzer en maak van te voren al deze website aan. ik ben al een beetje aan het pakken en sta alsmaar op de weegschaal om niet boven het toegestane gewicht te komen.

Actief sinds 28 Aug. 2008
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 21920

Voorgaande reizen:

18 September 2008 - 05 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: