tandarts, regen en modder 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van stella dam-horowitz - WaarBenJij.nu tandarts, regen en modder 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van stella dam-horowitz - WaarBenJij.nu

tandarts, regen en modder 2

Door: stella

Blijf op de hoogte en volg stella

07 November 2010 | Nederland, Amsterdam

ik begrijp niet helemaal wat er mis is gegaan, maar de reacties kan ik niet meer vinden en ik heb nu het vorige reisverslag gedeleted en schrijf er nu overheen. o die onvoorspelbare computers! maar het is nog steeds regen en modder dus dat klopt. ze noemen het een cycloon, maar ik vind het erg meevallen. ja hoe gaat dat met de tandarts. zij is eerst op de school geweest in 2x. heeft alle kinderen gecheckt. en dat in hun medische dossiers opgeschreven. ik heb daarvan weer een lijst gemaakt. en voor ieder kind afzonderlijk een kaartje genaakt waar op staat wat er moet gebeuren. bij ieder bezoek neem ik 6 kinderen mee. de tandarts of ik schrijven op wat ze heeft gedaan. als geen ebhandeling meer nodig is gaat het kaartje op de stapel finished en anders op retour. en ieder keer neem ik 6 kaartjes mee. aangezien er 44 kinderen moeten gaan zijn we er nog niet. het wachten is niet zo erg. ik neem altijd spelletjes mee en boekjes voor de kinderen om te lezen en er is een televisie! ik zit meestal bij de behandeling. we hebben net vanaf woensdag een vacantie achter de rug. alle kinderen waren naar huis. wel jammer, nu moet ik er weer helemaal inkomen, maar we hebben een leuke reis naar mahabalipuram gemaakt en vandaag hadden w eeen uitje met de leraren en de volunteers. weliswaar in de stromende regen, maar we gingen wel met een busje. de autchtonen rilden en zelfs ik had het af en toe een beetje koud. door die nattigheid. 2 tempels gezien en 2 maaltijden gehad. echt op zijn india's. het is net als de vorige keren. ik geef me helemaal over aan de sfeer, de geuren, de kleuren en het andere leven. als het regent loopt iedereen met een parapluie vrolijk door de plassen te stappen. ook zie je de motorbikes met parapluie op, meestal houdt degene die achterop zit de parapluie vast, maar ook de bestuurder. het ziet er in ieder geval gevaarlijk uit. nu ga ik naar mijn bed, waar helaas ongedierte in zit, ik hoop dat ze ze vandaag eruit hebben kunnen kloppen, maar eigenlijk is de zon nodig om ervan af te komen. morgen ga ik een spuitbus kopen.

  • 07 November 2010 - 19:49

    Maureen:

    hoi stella, leuk om weer een bericht van je te lezen! hier begint het koud te worden.
    hoop dat bij jou gauw de zon weer gaat schijnen! veel liefs, maureen

  • 08 November 2010 - 12:09

    Roeland:

    Lieve stella
    Je treft het niet wat het weer betreft. Hopelijk komt de zon nog terug Weet je ook wat voor soort ongedierte er in je bed zitten Het zullen wel kakkerlakken zijn, vies maar ongevaarljk.Liefs

  • 09 November 2010 - 09:43

    Marjolijn Rypkema:

    Ha Stela, Het klinkt weer allemaal bijzonder. Jammer dat het steeds zo regent. Je doet goed werk.Jaap Meyling gaat nu op woensdag in jouw plaats naar Jaap.Jaap gaat ineens wat vooruit.Is opgewekt en begrijpt veel meer.
    Het ga je verder goed. Na regen komt zonneschijn. Liefs Marjolijn

  • 09 November 2010 - 10:08

    Margot:

    Hier regent het ook hoor, en je hebt daar nu denk ik een computer in de buurt om te mailen dus iets luxer is het misschien wel? sterkte met de nattigheid, ecvht survivelen

  • 09 November 2010 - 10:34

    Suzan:

    Hoi Stella,
    Wat jammer dat het zo regent. Had je dat verwacht? De vorige keren was dat toch niet zo? Je bent al weer helemaal bezig met je kinderen zeg.Ik vind het fantastisch dat je dat nog steeds doet. Ik ben wel een beetje jaloers op je, want ik heb India een fascinerend land gevonden en toen Désirëe er werkte, heb ik het ook een beetje leren kennen op de manier van iemand die er woont en dat is toch anders dan als toerist. Nog een fijne en vruchtbare tijd.
    Liefs, Suzan.

  • 09 November 2010 - 20:44

    Dorothé:

    Hoi Stella,

    Wat leuk om weer je reisverslag te lezen, ondanks slecht weer en ongedierte maak je er weer veel van, zijn het kinderen die je van de vorige keer nog kende? Met mij gaat het best goed, al vlug begin therapie. Ik hoop dat je een fijne tijd blijft houden, veel liefs, Dorothé

  • 10 November 2010 - 17:23

    Luit:

    hallo, ik ben als sinterklaas verkleed met een hema baard die ik heb uitgeknipt en ik wil die even kijken

  • 11 November 2010 - 12:40

    Nellie:

    Dag Stella, het weer is hier niet veel beter,echt november, hondenweer, Terry wil niet naar buiten! Alles hier goed. Wens je weer een prachtige tijd in India.Heel veel liefs van Nellie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

stella

evenals 2 jaar geleden ga ik vrijwilligerswerk doen op de Kattaikkuttu Youth Theatre School in het dorpje Punjarasantankal, vlak bij Kanchipuram. ik ben nu wat wijzer en maak van te voren al deze website aan. ik ben al een beetje aan het pakken en sta alsmaar op de weegschaal om niet boven het toegestane gewicht te komen.

Actief sinds 28 Aug. 2008
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 22087

Voorgaande reizen:

18 September 2008 - 05 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: