al of pas 4 dagen - Reisverslag uit New Delhi, India van stella dam-horowitz - WaarBenJij.nu al of pas 4 dagen - Reisverslag uit New Delhi, India van stella dam-horowitz - WaarBenJij.nu

al of pas 4 dagen

Door: stella

Blijf op de hoogte en volg stella

22 September 2008 | India, New Delhi

de dagen vliegen om. ik ben bezig mijn draai te vinden en mij nuttig proberen te maken. ik ben een groeicurve aan het maken van indiase kinderen met de bijbehorende deviatie. het lijkt een beetje op het wiel uitvinden, maar zij kunnen dan hun eigen curve daarin vastleggen. ook heb ik de start gemaakt voor de jaarlijkse checkup door de dokter en de tandarts. dus sofar sogood. shirley is de andere vrijwilligster. zij is van mijn leeftijd d.w.z. niet zo jong als de meesten nl. 60 jaar. van de week komen er weer 2 youngters en volgende week keert belinda terug. zij is hier al een jaar en geeft ook engels. over ieder is een verhaal te vertellen, maar ik concentreer me op de gezondheid vn de kinderen. ik ga weer een tandenpoets les geven, kijk s'avonds of en hoe ze het doen, zoals en moeder.ik moet nog wel erg wennen aan de hitte en het eigenlijk geringe tijdsverschil, daarbij in de stad veel lawaai en keur en prikkels, maar op het land heerlijk rustig. bedankt voor jullie reacties. ik houd jullie op de hoogte.

  • 22 September 2008 - 11:17

    Bram:

    Hallo Stella. Leuk om weer een berichtje te krijgen. Je bent alweer goed in de weer na zo'n korte tijd.Is de reis goed verlopen? Geen jetleg gehad? Hier gaat alles nog gewoon z'n gangetje. Dus veel te melden heb ik niet. Zie je nog oude bekenden daar of ben je nu op een heel andere plaats? Dat heb ik niet zo goed meegekregen op de reünie. In ieder geval blijf gezond en zorg goed voor de kinderen. Tot schrijvens. Ook de groetjes van Jopie.

  • 22 September 2008 - 12:02

    Anneke Verkaart:

    Lieve Stella,
    fantastisch! Je bent al weer meteen goed begonnen, fijn nu al wat van je te horen. De omschakeling zal zeker groot zijn.
    Hoe warm is het nu bij jou?
    Ik geniet nog van een redelijke nazomer, het is slechts 17gr. maar de zon schijnt heerlijk. Volop aan het appels plukken en noten rapen. heel veel liefs,
    Anneke

  • 22 September 2008 - 13:01

    Dianne:

    kan ik Job ook opgeven voor de tandenpoetsles?? En blij te lezen dat het je overwegend goed gaat.'sofar sogood'.

  • 22 September 2008 - 13:38

    Nanda:

    Hoi Stella,

    Goed om te lezen dat Stella patti weer begonnen is. Hoe was het ontvangst? Het moet heerlijk zijn om alle kinderen weer te zien. Geef ze maar een hele dikke knuffel van me!

    Ik volg al je verhalen!

    Liefs, Nanda

  • 22 September 2008 - 17:57

    Celia:

    Yey Stella Patti!
    Please write some English for me and have some idlis
    xxx

  • 22 September 2008 - 19:00

    Olga En Piet:

    mooi werk daar Stella, we hopen dat het aan je verwachtingen beantwoord, blijf gezond!

  • 22 September 2008 - 20:06

    Annelies:

    Leuk om over je eerste ervaringen te lezen. Speciaal de bijgevoegde illustratie vond ik heel exotisch. Sterkte met de groeicurven, het tandenpoetsen leren en de taal overbruggen!

  • 22 September 2008 - 20:49

    Jorianne:

    Hoi Stella, wat leuk om op deze manier wat van je te "horen". En wat leuk dat je aan me gedacht hebt, door me op de mailing list te zetten. Geweldig dat je dit werk doet! Lijkt me heel spannend en veel voldoening geven. Veel succes en plezier! En zorg ook goed voor jezelf. Liefs, Jorianne

  • 22 September 2008 - 20:55

    Lida:

    Bedankt voor je lieve kaartje aan Aad en wij wensen jou ook een fijne verjaardag daar in het verre Indie

  • 23 September 2008 - 12:20

    Wil Houtepen:

    Stella,
    van harte met je verjaardag en ik verheug me straks weer op al je verhalen.
    Liefs Wil

  • 23 September 2008 - 15:19

    Henny:

    lieve Stella, we zijn net terug van vakantie en vinden jouw bericht dat je weer goed gestart bent. Heerlijk. Wij hebben het leuk gehad, veel gezien, heel mooi weer. We zijn heel tevreden.
    Een dikke kus voor je verjaardag! Vier je nog iets? Dag, liefs Henny

  • 23 September 2008 - 20:27

    Katjah:

    Hi lieverd,je bent goed aangekomen en gelijk flink van start gegaan!Good for you! Hoe is het met de kinderen? Kennen ze je nog en zijn er veel nieuwelingen? Ja weer even wennen aan het weer natuurlijk.. Sander en ik hebben vandaag een vaste trap gemaakt in de schuur. Alvast gefeliciteerd met je verjaardag en vier het maar lekker op zijn Indiaas!Dikke kus xxxx K

  • 24 September 2008 - 11:47

    Margot:

    Je bent vast na twee weken wel weer gewend, Alvast gefeliciteerd we denken aan je

  • 24 September 2008 - 12:02

    Marianne S:

    Geweldig Stella dat je weer gestart bent. Ik wens je alle succes toe. Lukt het al een beetje met de warmte om te gaan? Ik heb het lekker druk met de 2 kleinkinderen die met verkouden neusjes zijn afgeleverd.Dochter Marieke zit in China voor 10 dgn aangezien haar zwager daar trouwt en zo'n kans laat je niet lopen natuurlijk. Ook zij zitten in grote hitte en vochtigheid. Stella veel succes en tot een volgende bericht.Groetjes Marianne

  • 24 September 2008 - 13:28

    Hetty Bukkens:

    Hai Stel,
    Je was al vertrokken voor ik er erg in had. Ik had je nog een fijne reis en verblijf willen wensen, dus bij deze...
    Bovendien wil ik je van harte feliciteren met je verjaardag, want dat gaat natuurlijk gewoon door. Gelukkig is het je niet aan te zien.
    Ik wens je een nuttige, leerzame en toch ook een ontspannende tijd toe.
    Liefs Hetty.

  • 24 September 2008 - 14:12

    Jopie:

    Lieve Stella! Wij willen je via je site een fijne verjaardag wensen met de kindjes daar.
    zij zullen het vast een feest vinden als je zegt dat je verjaardag viert. we wachten weer op je verhalen.Pas goed op jezelf.
    Heel veel liefs, kussen en groetjes ook van Bram.

  • 24 September 2008 - 15:11

    Annemarie :

    Lieve Stella,
    we zijn net terug van vakantie en nu lees ik dat je al weer volop met je werk in India bezig bent. Ik bewonder je zeer dat weet je. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van het mooie land en de lieve kinderen.
    Lieve groeten van
    Annemarie

  • 24 September 2008 - 15:11

    Jos Koks:

    Hallo Stella,
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Wat worden we oud. Ik heb kanchipuram in de atlas gevonden. Is het dat? Hoe woon je? Succes en groeten
    Jos

  • 24 September 2008 - 22:54

    Ruurd De Jong:

    Lieve Stella,
    Hartelijk gefeliciteerd met jet verjaardag Donderdag 25 september.
    Je Ruurd als klasgenoot

  • 25 September 2008 - 17:59

    Anneke Verkaart:

    gefeliciteerd lieve Stella, fijne verjaardag temidden van jou kindertjes daar!
    lieve groet,
    Anneke

  • 25 September 2008 - 18:04

    Henk En Nellie:

    In het rijtje met felicitaties : ook van ons proficiat hoor en maak er maar een leuke dag van met de kinderen.
    We volgen je berichten.
    Liefs en een kus van ons allebei, Henk en Nellie.

  • 27 September 2008 - 14:56

    Aafke:

    Leuk om te lezen hoe het gaat met je in Kanchipram.Ben benieuwd of je veel nieuwewoorden leert in de taal. Meteen aan de slag met de tanden en de gezondheid van de kinderen. We hebben lekker gejazzt gister en Katjah was goed op dreef. ook viel ons een heerlijke appeltaart ten deel van marleen. Dit even uit een zonnig zeeland.
    Groetjes Aafke.

  • 27 September 2008 - 19:23

    Ida:

    Lieve stella. Wat ben je al aktief bezig!
    Leuk om je berichten tezien. Wij genieten van prachtig nazomeren met de paarden in Drenthe.veel succes en liefs ida

  • 27 September 2008 - 20:41

    Joyce:

    Tja Stella, jij mist de appeltaart van Marleen maar wij missen jou! Liefs, Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

stella

evenals 2 jaar geleden ga ik vrijwilligerswerk doen op de Kattaikkuttu Youth Theatre School in het dorpje Punjarasantankal, vlak bij Kanchipuram. ik ben nu wat wijzer en maak van te voren al deze website aan. ik ben al een beetje aan het pakken en sta alsmaar op de weegschaal om niet boven het toegestane gewicht te komen.

Actief sinds 28 Aug. 2008
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 22169

Voorgaande reizen:

18 September 2008 - 05 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: