happy devaly - Reisverslag uit New Delhi, India van stella dam-horowitz - WaarBenJij.nu happy devaly - Reisverslag uit New Delhi, India van stella dam-horowitz - WaarBenJij.nu

happy devaly

Door: stella

Blijf op de hoogte en volg stella

25 Oktober 2008 | India, New Delhi

het is nu vacantie van 4 dagen, wegens devaly, feest van het licht, hindu nieuwjaar, vele goden (allemaal familie van elkaar) krijgen een offer of worden vereerd. het is hier nog steeds regenweer. maar droog genoeg om weer droog te worden. bedankt voor al jullie reacties. deze week heb ik toch weer veel beleefd. 2 oren dagen waarin ik veel oren heb kunnen schoonmaken, dat bespaart weer tochten naar de dokter. een jongen behoed zijn opleiding af te breken. ik hoop dat hij doorzet. weer lessen en weer naar de tandarts. met rajocopal, hanne en ank op een korte vacantie naar pondicherry geweest. dit is een franse kolonie. er een niet india's gedeelte. wandelen langs de boulevard. kopje thee drinken. geen wijn! verder is daar aurovile, een egmeenschap gestoeld op idealisme, iedereen is wereldburger en verdient dezelfde ontwikkeling, een mooi ideaal maar onhaalbaar, want uiteindelijk is handel en geld nodig om te overleven.volgnde keer zla ik proberen hier meer over te vertellen maar nu moet ik weg.op terugweg weer langs de meubel factory, herstelt antieke meubels, zou iets voor jou zijn katjah. dit berichtje is alleen om te laten weten dat het met mij goed gaat, stella

  • 25 Oktober 2008 - 08:32

    Anneke Verkaart:

    lieve Stella,
    fijn te horen dat het goed met je gaat, leuk ook de foto waar we jou aan het werk zien, helemaal in je element.De tijd gaat snel, hier vanavond alweer wintertijd en de herfst is prachtig.
    lieve groet,
    Anneke

  • 25 Oktober 2008 - 09:14

    Maureen:

    hay stella,
    fijn om weer een berichtje te krijgen!
    ik keek goed op de foto of ik nog jongeren herkende ,van toen ik daar was, maar dat is moeilijk omdat het weer bijna 2 jaar geleden is! leuk die foto van de apotheek!hoop dat de regentijd gauw voorbij is!susanne is nog in costa rica, ik zal je er een mailtje over schrijven!liefs ook voor ank, maureen

  • 25 Oktober 2008 - 10:16

    Marjan:

    hallo lieve meid,goed over je te lezen,natuurlijk is echt praten leuker,maar wacht maar als je terug bent dan doen we een dagje!!!Dat orkest is ook zo leuk om te zien,wat een leuke kinders toch,maar er zijn vast ook wel boefjes bij he?Ik heb de fam.week overleefd,het was een goede week en de kinds en kleine jongens genoten,normandie is daar ok beeldig en we hadden prachtig weer!!!!Hans en ik waren beetje bekaf,maar niet negatief,wij gaan nog met kerst naar Wenen voor ons eigen feestje.Dus zing ik ook niet mee in ,,ellesdiek,,liefs,kus van ons beiden,marjan. Pondicherry ken ik ergens uit de litteratuur of de film,het moet daar oneindig mooi zijn.xx ook voor Ank,ik begrijp van Ruth dat het goed gaat met haar,al die goden moeten maar es hun best doen svp.

  • 25 Oktober 2008 - 13:34

    Bart:

    Hoi mevrouw van Dam,

    Wat zijn uw verhalen interessant! en wat zijn de foto's leuk! ik heb erg veel zin om naar kanchipuram te komen. erg veel succes en plezier nog de komende tijd. als u terug bent in Nederland dan spreken Christina en ik u vast nog!
    groeten, Bart

  • 26 Oktober 2008 - 09:26

    Katjah:

    Nou heerlijke mail van je! Fijn hoor! En wat enig om even helemaal eruit te zijn voor totale ontspanning. Het klinkt als een paradijsje. Ja je ziet vast veel mooie oude spullen. Ben een beetje jaloers.
    xxxxx Je bent een kei!

  • 26 Oktober 2008 - 13:39

    Margot En Luit:

    Lieve mama
    Lekker warm in de regen bij jou, hier koud in de regen. we denken aan je groetjes ook aan Ank Margot en Luit

  • 26 Oktober 2008 - 19:07

    Aafke:

    Wat leuk om te lezen waar je mee bezig bent aan bijna de andere kant v.d, wereld. Hier vliegt de tijd. we gaan vrijdag weer jazzen na 14 dagen vakantie, en daar verheug ik me weer op. Maja en Marleen zijn weer Oma geworden, annemarie jarig geweest dus het wordt weer gezellig bijkletsen.Ik vind het geweldig Stella zoals je daar je leven invult. Groeten en het allerbeste voor jou, de kinderen en je teamgenoten. Liefs aafke.

  • 27 Oktober 2008 - 19:13

    Roeland:

    Lieve stella
    Ik ben zeer ginteressserd naar jou bezoek aan Pondicherry
    In hoeverre slaagt zo'n
    gemeenschap als auroville? Fijn dat het goed gaat. Liefs van Roeland en van Mies.

  • 02 November 2008 - 09:12

    Maureen:

    hoi stella,
    leuke foto's !Gek genoeg ,kan ik je mail naar mij NIET lezen! Ik ga wel proberen je via je eigen mail terug te mailen! Veel liefs, maureen

  • 30 November 2008 - 10:25

    Olga:

    hallo lieve Stella, leuk je mails te lezen, geniet nog even van het mooie en diverse land voor je weer terugkeert naar het kikkerlandje,waar de Sint dezer dagen regeert, ook weer gezellig.
    tot ziens liefs Olga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

stella

evenals 2 jaar geleden ga ik vrijwilligerswerk doen op de Kattaikkuttu Youth Theatre School in het dorpje Punjarasantankal, vlak bij Kanchipuram. ik ben nu wat wijzer en maak van te voren al deze website aan. ik ben al een beetje aan het pakken en sta alsmaar op de weegschaal om niet boven het toegestane gewicht te komen.

Actief sinds 28 Aug. 2008
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 21923

Voorgaande reizen:

18 September 2008 - 05 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: