cocosnoten - Reisverslag uit New Delhi, India van stella dam-horowitz - WaarBenJij.nu cocosnoten - Reisverslag uit New Delhi, India van stella dam-horowitz - WaarBenJij.nu

cocosnoten

Door: stella

Blijf op de hoogte en volg stella

02 November 2008 | India, New Delhi

bedankt voor alle reacties. ik blijf toch maar op stellainindia2.waarbenjij.nu, want daar ben ik nu eenmaal op bezig. ik heb geprobeerd de u toe te voegen, maar dat lukte me niet. ik heb te weinig geduld daarvoor. ik kreeg de foto's niet geod op dit scherm (allemaal blokjes erdoor) hoe is dat bij jullie?
Er is weer veel gebeurd. met devali zijn we (de vrijwilligers) naar het dorp gegaan waar de meeste kinderen vandaan komen. we hebben daar 17 woningen bezocht (volgende keer de foto's) en werden getracteerd op een cocosnoten maaltijd bij het lake, dat was een mooie groene vlakte met cocospalmen, waar je heerlijk in de schaduw kon zitten en genieten van de natuur. zoiets al een dagje buiten. de vacantie verder op de school doorgebracht, waar het heerlijk rustig was zonder de kinderen. ik heb de medische dossiers bijgewerkt. het is de bedoeling dat bart en cristhina (die in februari komen) zich eens over die dossiers buigen en kijken of en hoe zij die kunnen verbeteren. woensdag kwamen alle kinderen weer terug. de eerste dag waren zij doodmoe en sommigen half ziek, zodat er niet veel lessen waren. donderdag en vrijdag was het weer een beetje normaal. vrijdag is uitgebreid halloween gevierd, waarvoor wij (vnl verity) pineacles hadden gemaakt van papiermarche. de kinderen moesten die dan kapot slaan en er zaten snoepjes en ballonnen in. we hebben allemaal ons gezicht geverfd. de kinderen hebben touw getrokken. kortom het was een groot feest.
ondertussen blijft mijn medische, moederlijke zorg voor de kinderen, een griepje hier een oortje daar een wondje verderop etc. ze roepen dan stellapatjie pain! soms als een grap. vor hanne is het een drukke tijd. er moeten veel zaken af. de sfeer blijft prettig en steeds valt mij de vooruitgang op tov 2 jaar geleden. eigenlijk ben ik niet meer nodig. en dat is goed. mijn lessen en de voorlichting vallen in de smaak, even relaxen misschien?
Over auroville kan ik niet zoveel meer melden, behalve wat ik al schreef dat er een plek op aarde moet zijn waar mensen ongeacht afkomst, ras, sexe e.d. vreedzaam en productief samen kunnen leven. maar dat productief heeft een nadeel, want je moet dus wel iets te bieden hebben om mee te kunnen werken aan de ontwikkeling en niet iedereen heeft die gave. daarnaast is er ook een commerciele factor, waardoor men niet altijd even lief kan zijn. volgende week is hier een workshop " verhalen vertellen" lijkt interessant te worden. ank en ik gaan het verhaal vertellen over koudekerke, de zeemeermin en het verdronken dorp. ge hebt genomen mijn vrouwe, dat zal u berouwen etc. ik heb al een versje in het engels gemaakt.

  • 02 November 2008 - 09:46

    Marjan:

    lieve schat,de toren is van westenschouwen,t,zal je rouwen dat je genomen hebt mijn vrouwe,westenschouwen zal vergaan alleen de toren zal blijven staan.Ik weet heel de geschiedenis niet,maar het is droef,over verdrinkken en dergelijke.
    hier alles best,grijs en kou en dan weer prachtig herfst.Het cocosmeer leek me geweldig,als je over je plekken daar verteld,zie ik altijd beelden uit de film,rustig en romantisch,ik weet dat het niet het echte leven is,maar zo nu en dan moeten we gelooven in zulke plekken en wij doen dat he???kussen van hans ook,je marjan.

  • 02 November 2008 - 12:29

    Roeland:

    Lieve Stella,
    er is nog al eens iets te vieren in India, zo is mijn indruk.Wie vertegenwoordigt het gezag in auroville? Heb je enig idee waarom de kinderen thuis zo moe worden? Lekker is dat cocosmelk met suiker. Heel veel sucses met de workshop. En tot de volgende week. liefs roeland en mies

  • 02 November 2008 - 21:06

    HannaH:

    hoi Stella en Marjan, ik had hetzelfde idee als de laatstgenoemde; wij Renessegangers met kleine kinderen kennen ook het prachtige rijmpje ! De vissers uit Koudekerke vingen in hun netten een zeemeermin. Haar zeemeerman smeekte de vissers haar terug te geven, maar dat deden zij niet. Toen sprak de zeemeerman de vloek, het versje, uit over koudekerke. Doordat de dijk telkens -door de golfslag- instortte, verplaatste de inwoners het dorp inlandwaards, behalve de toren dan...

  • 03 November 2008 - 07:25

    Katjah:

    Hi lieverd, wat maak je toch veel mee! En.. jij bent altijd nodig, want jij bent uniek. Je zult maar zo'n slimme, zorgzame,positieve "moeder" bij je in de buurt hebben!!
    Marian en ik hebben een gezellige middag samen gehad en gaan dat binnenkort weer overdoen..

  • 03 November 2008 - 11:25

    Anneke V. Albada:

    Lieve Stella,We zijn weer terug van vakantie.Je verhalen lees ik weer met groot plezier. Fijn dat je het weer zo naar je zin hebt.liefs ook van tjeerd.

  • 03 November 2008 - 19:21

    Margot:

    Goed van je een paar foto's en best duidelijk hoor, de kinderen zijn alweer groter geworden. Fijn dat je je nuttig kan maken, straks moeten ze het weer zelf doen. Of komt er iemand die jouw rol weer vervangt?
    liefs Margot

  • 10 November 2008 - 08:24

    Annemarie:

    Lieve Stella,
    De workshop zal vast erg leerzaam zijn. Je kunt het daarna in de praktijk brengen bij de kinderen.Ik ben erg benieuwd.Inmiddels zijn Ruth en Digna er ook wat een mooie tijd. Wij dansen vrolijk verder en missen jou.
    Groetjes

  • 12 November 2008 - 13:00

    Wil Houtepen:

    Wij hebben net 3-weekse reis naar Syrië en Jordanië achter de rug. Heel wat anders dan India: droog,dor en woestijnzand in vele kleuren, veel opgravingen van zeer oude culturen gezien,apart gegeten, allemaal ziek geweest, maar toch genoten en veel geleerd.
    Leuk jouw verslagen te lezen,iets voor onze volgende reis?
    Groeten Wil en Willem

  • 13 November 2008 - 20:11

    Ans V.d. Horst:

    altijd leuk en interessant om jouw verhalen te lezen.
    het is zo'n andere wereld vergeleken met de onze.
    geniet nog maar en jan komt toch binnenkort ?
    liefs, ans

  • 23 November 2008 - 12:43

    Suzan:

    Hoi Stella,
    Het is leuk om af en toe iets van je te horen. Wij zijn ook in Auroville geweest- jaren geleden- en ik kan me herinneren dat ik het idee had dat het niet erg van de grond gekomen was. Er was een kollossaal, luxe gebouw, maar we hebben geen mensen gesproken en gezien en van enige aktiviteit was toen niets te merken. Ik weet dat ik er een boekje over heb, maar kon het niet vinden.Misschien kunnen we er toch eens over praten. Wat jammer dat de kinderen na jouw goede zorgen , ziek terug komen. Wat gaat er thuis mis met ze? Het is wel ontmoedigend, lijkt me.Maar uit wat je schrijft blijkt wel dat je het naar je zin hebt. Je kijkt zeker wel uit naar de komst van Jan? Tot horens, Liefs, ook van mijn Jan, Suzan.

  • 28 November 2008 - 20:39

    Riet:

    wat een vreselijke gebeurtenissen in Mumbai!
    Horen jullie daar veel over of is de nieuwsvoorziening erg summier? Het land is groot en Mumbai ver van jullie vandaan, maar overwegen jullie misschien toch om te vertrekken? Ik denk dat de stemming in ieder geval wel erg wordt gedrukt door de moordpartijen. Sterkte en wijsheid. Liefs, Riet en Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

stella

evenals 2 jaar geleden ga ik vrijwilligerswerk doen op de Kattaikkuttu Youth Theatre School in het dorpje Punjarasantankal, vlak bij Kanchipuram. ik ben nu wat wijzer en maak van te voren al deze website aan. ik ben al een beetje aan het pakken en sta alsmaar op de weegschaal om niet boven het toegestane gewicht te komen.

Actief sinds 28 Aug. 2008
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 21506

Voorgaande reizen:

18 September 2008 - 05 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: